onsdag 16 november 2011

Philly dag 1

Tog bussen till Philadelphia, genom New Jerseys industriområden, Cathy I'm lost I said, though I knew she was sleeping. Installerade mig på vandrarhemmet och gick genast ned på South Street, som kändes lite som Phillys Möllan. Köpte en väldigt skön Flyers-T-shirt att ha på mig på kvällens gigg. Strosade runt lite och bekantade mig med staden som gett oss Självständighetsförklaringen, konstitutionen och The Cheese Steak.

Sen var det giggeri igen på kvällen. Rittenhouse Comedy hette klubben och lineuppen var låååååång. Säkert 25 komiker körde och jag satt och längtade tillbaka till Big Ben på den gamla goda tiden då kvällarna var korta och effektiva. De hade dessutom placerat mig näst sist, så klockan var säkert ett på natten när jag gick upp. Men. Jag tog med mig all den energi jag fått av att lite småirriterad vänta på att gå upp på scenen. Det blev ganska mycket rakt från hjärnan utan censur, jag pratade om kvällen, tidigare komikers material och fick med mig hela rummet. Gick av väldigt nöjd och konstaterade att det som gäller hemma också gäller här: här och nu är minst lika viktigt som bra material. En av servitriserna gillade mitt set så mycket att hon bjöd på öl, något som tydligen var sällsynt. Sen blev det comedysnack med några nya bekantskaper och stark öl innan regnet tvingade mig till taxi hem.

3 kommentarer:

Marcus Johansson sa...

Den finaste meningen från den finaste Simon & Garfunkel-låten.
Jag förstår precis.

Det enda som kan tävla med det här är om du får in "I can gather all the news I need from the weather report".

Fritte Fritzson sa...

Heeeeay, let your honesty shine, shine, shine

Fritte Fritzson sa...

Like it shines on me