lördag 26 november 2011

Senaste dagarna

Sedan jag kom hem från New York har arbetstempot varit uppskruvat. Jag har satt igång med ett projekt för ett av de större produktionsbolagen som kanske blir ett program på en public servicekanal i framtiden. Det är ett roligt projekt, även om den nuvarande fasen, att hitta medverkande på nolltid ger mig lite fjärilar i magen.

I onsdags var jag i Nyköping och ståuppade på Mittwoch, som är en klubb på Nyköpings teater men också ett projekt för folk som går en arrangörsutbildning där. Så med andra ord var det grymt bra ordnat. Jag åkte dit med min hovfotograf Fredrik Holmér och hade jävligt kul både på och vid sidan av scenen. Sen avslutade Tingsek och Vindla String Quartet kvällen på ett helt fantastiskt sätt.

I torsdags körde jag på Norra Brunn med André Wickström och Thomas Oredsson. Vi var riktigt bra alla tre. publiken var glad men lite tung så man fick pumpa på lite och det var ingen surf, men det blev en riktigt bra kväll som Oredsson avslutade med bravur.

Direkt efteråt tog jag nattåget till Malmö för några möten och ett gigg för förvaltningsrätten. 150 jurister och övrig personal i spegelsalen på Hipp. Alla var väldigt härliga utom en man som bestämt sig för att va ett ashole. Men det blev väldigt roligt ändå eftersom de andra 149 hade bestämt sig för att ha roligt. Jag körde 25 minuter helt clean standup och det var riktigt kul på scenen. Efteråt gick jag hem till Ankan och Eva och åt en av de godaste pastorna på läng samt drack för mycket rödvin.

Inga kommentarer: