måndag 14 november 2011

New York, baby

Första dagarna i New York har innehållit allt det som jag hade hoppats på. Småfeta poliser, svagt kaffe och ägg till frukost, lunch och middag. Igår gjorde jag mitt första gigg på en liten open mike i Long Island City (Queens) Jag körde fem minuter (hade sju, men glömde klocka det) och det flöt på bra. Det blir ju inga gapskratt med bara 15 personer i publiken, men det kändes bra. Speciellt nöjd är jag med ett skämt som anspelade på komikern före mig som jag skrev i huvudet på vägen upp på scen. Och jag förstår att ni är imponerade: Nu skriver han skämt i huvudet också! 

I övrigt var stämningen väldigt stöttande och komikerna hade genomgående bra material. Två av tjejerna var väldigt roliga och en kille körde en rutin om Steely Dan som var grym. Det känns som om stora delar av alternativscenen håller till utanför manhattan. Efter mitt gigg promenerade jag till ett ställe som heter The Creek and the Cave ( också i Long Island City) som kör comedyakter flera gånger per kväll. Där såg jag en gameshow som handlade om att gissa vad en komikerpanel avslutade en mening som saknade ett ord med.  Med i panelen var bland andra Yannis Papas vars klubb på Bar 4 i Park Slope, Brooklyn jag ska uppträda på ikväll.

Här är en liten video innan jag uppträder igår

http://www.youtube.com/watch?v=DI_-Dhv3q0s&feature=youtube_gdata_player

Inga kommentarer: