tisdag 15 november 2011

Brooklyn

I söndags stod Brooklyn på programmet. Efter frukost tog jag cykeln över Brooklyn Bridge och ner i de centrala delarna av kungens köping där jag åt lunch på ett litet mysigt hak (vad jag åt? Korv och ägg, alltid ägg). Sen cyklade jag vidare genom prospect park och hamnade på Inkwell, ett litet jazzcafé som kör open mikes på söndagar. Det var ett rätt bra upplägg på showen, först fick alla riffa två minuter var på temat helger. Själv riffade jag inte så mycket utan körde bara mitt halloweenmaterial. Sen körde alla komikerna tre minuter var i två omgångar. Resultatet blev en mike med bra tempo och fokuserad stämning. Alla komiker var väldigt stöttande mot varandra utan att det blev smetigt.

Det hade mörknat när jag cyklade in i Prospect Park igen och det kändes inte helt safe, så jag cyklade faktiskt runt hela parken på vägen tillbaka. Senare fick jag berättat för mig att det nog var rätt beslut. - Prospect park at night are only drug addicts, muggers and gays. Läskigt om jag hade mött en bög, liksom. Åt middag på Tistle Hill Tavern, en fin kvartersrestaurang och mötte sen upp med Yannis Pappas på Bar 4 där han håller i en ståuppshow varje söndag. Det här var första gigget med en publik som till största delen bestod av ickekomiker. Yannis var stundtals briljant som konferencier (även om han kunde ha kortat några av sina mellansnack något. Jag gick upp näst sist och körde en bra tia. Särskilt första delen var riktigt bra, sen tappade jag nån formulering och sänkte energin lite. Men all in all ett bra set. Efter mig uppträdde Chang Wang, en kille från San Fransisco som var fullständigt lysande. Lågmäld humor med en enorm power. Efter showen blev det drinkar och nachtspiel, så jag cyklade inte in på Manhattan förrän sex på morgonen. Bra dag!

Inga kommentarer: