tisdag 20 september 2011

Week of Gigs

Förra veckan var en orgie (om man med orgie menar många) av olika ståuppshower som jag deltog i.

Tisdagen var jag på Norra Brunn tillsammans med Ann Westin och Johan Rheborg. Jag var konferencier och fick igång kvällen bra med mycket publiksnack och lite "skämte". Sen var ju Ann och Johan bra som vanligt.

Onsdagen var det Oslipatpremiär i Malmö. Vi har ju, som trogna läsare noterat, flyttat till Babel och det var helt fullsmockat där. Premiären bjöd på undertecknad och Marcus Johansson som konferencierer, samt Nathalie Cecile (ny rolig Helsingborgstjej), Kalle Lind, Ola Aurell, Emma Knyckare och Jesper Rönndahl, som kom ut ur garderoben som vetenskapskomiker. Rolig kväll!

Fredag var det dags för Norra Brunn igen. Jag märkte att det var lite hög alkonivå när jag skulle gå upp på scenen för att presentera kvällen. Då ramlar nämligen en man av stolen till höger om mig. Hade jag vetat hur jobbig han var hade jag låtit honom ligga. Han störde nämligen rätt friskt och blev till slut utledd ur lokalen. Men förutom det blev det en rolig kväll med Al Pitcher och Peter Wahlbeck.

Lördagen avslutades giggeriet på RAW på Gröna Lundsteatern. Redan när konferencieren Karin Adelsköld började skoja märkte man att det skulle bli speciellt. En publik i toppklass, helt enkelt. Sen knäckte Isak Jansson innan jag gick upp och körde en kvart. Hade väldigt roligt, även om jag inte var riktigt i zonen. Hade bestämt mig för att köra rätt mycket religion, så andra halvan gick åt till vad som gäller för avbildningar av gudar och profeter i olika religioner samt till påven. Kändes fint. Sen avslutade Betnér med bravur.

Så var min vecka, hur var er?

1 kommentar:

Maria sa...

Min vecka, denna vecka 2011 var bra, tackar som frågar. Jag satt bland annat på bussen och funderade om hur jag skulle kunna föreviga samtalet mellan tre tjejer bakom mig- ena ville egentligen plugga biokemi men inte kunde tänka sig att sitta med skyddsglasögon hela tiden, hon passar ju inte i det.. Så hon pluggade till lärare i stället. Och självklart var hennes vänner tvungna att säga att hon visst passar i dom och de var något de var tvungna att återupprepa flera gånger så hon skulle förstå att de menade allvar..hmm, tveksamt. Jag lyckades att föreviga detta klockrena moment genom att skriva om det på Facebook, självklart.


-Maria