tisdag 21 juni 2011

Hänt sen sist

I onsdags (eller onsdes, som Robin Paulsson skulle sagt) så var jag konferencier under invigningen av Sommarlund. Erik Börén var DJ och sidekick och vi hade väldigt trevligt. Mitt på Stortorget stod scenen och det handlade väldigt mycket om att ta in det som hände i stunden, samt naturligtvis att presentera de akter som uppträdde. Sista påan satt jag på Stortorgets uteservering, sprang över scenen och avade Discoteka Jugostyle.

I fredags giggade jag med Marika Carlsson på P7 i Revingehed. Regementet fyllde 200 år och firade med pompa och ståt i parken på regementsområdet. Jag körde en tjuga som gick väldigt bra. Jag fick jobba lite i inledningen när folk fortfarande hade mat kvar på tallrikarna, men sen gick det bättre och bättre och jag avslutade med flaggan i topp. Hade specialskrivit en hel del, kanske nästan hälften av tiden, vilket kändes extra roligt. Marika var sen väldigt rolig. Sen satte vi oss i var sin bil och körde iväg över slätten.

I lördags var det andra MadliP-föreställningen. Det hela gick väldigt bra. Jag och Sissela (Benn) hade ändrat rätt mycket under veckan och det funkade fint, puls att jag var väldigt i stunden och hittade zonen i mina egna mellansnack. Så en bra arbetsvecka, alltså.

Inga kommentarer: