fredag 3 juni 2011

Big Ben 2 juni 2011

Kände att jag var tvungen att köra lite ståupp, så jag cyklade ned till Big Ben. Hade Facebookat Tomas Bonderud tidigare på eftermiddagen om att få skoja lite, och Tomas verkade glad när jag kom, vilket jag tog som ett tecken på att jag var välkommen i kvällens lineup. Första halvan var verkligen ingen "walk in the park", många av komikerna kämpade på för att få skratt över huvud taget. Vad som saknades var nog någon som tog in rummet och inte bara levererade sina skämt. När jag gick upp tänkte jag att "det här fixar jag", vilket blev en sanning med modifikation. Jag körde mestadels nyskrivna grejer varav ungefär varannat skämt fungerade tillfredställande. Grejerna om Sean Banan och Housemusik kommer jag såklart att utveckla. Mina skämt om Kungen fungerade också väldigt fint, men kommer bara att vara aktuella någon vecka till.

Jag ägnade också oproportionerligt lång tid till att tjata på folk i publiken att inte prata med varandra utan fokusera på det som hände på scenen. Detta gjorde att mitt gigg efteråt kändes något överreklamerat. Visst, jag gick upp och spelade hem mina åtta minuter, men bara för att jag gjort det hundratals gånger och inte för att jag var bra på riktigt. Efteråt kom jag däremot på PRECIS hur jag skulle gjort.

Sen cyklade jag vidare i Stockholmsnatten utan att kolla på andra halvan (förlåt komiker) för att hinna vidare i det som vissa kallat "mitt liv".

Kram/Fritte

Inga kommentarer: