fredag 27 maj 2011

The Roast of Fritte Fritzson

Jag känner mig hedrad och rörd att så många kom och såg The Roast of Fritte Fritzson i onsdags. Tangopalatset var fullt av människor som ville se mig förnedras, det näst bästa efter att hyllas. Marcus hade fått ihop en väldigt bra lineup bestående av Johannes Finnlaugsson, Nils Lind, Jonatan Unge, Cecilia Ramstedt, Erik Börén, Jörund Larsen, Tomas Högblom, Kringlan Svensson, Freja Hallberg, Jonatan Unge, Simon Svensson och Magnus Erlandsson. Dessutom kom det videohälsningar från Valle Westesson, Soran Ismail, Jesper Rönndahl och Aron Flam. Det kom också telegram från Kalle Lind, Elin Nordén och Mats Andersson.

Allting var jävligt roligt (detta mest riktat till Johan Sköld). Några grejer som etsade sig fast i huvudet under roasten var min faiblesse för färgglada ungdomskläder och mitt intresse för svart amerikansk ungdomskultur. Det jobbigaste var inte att lyssna på folk som roastade mig, utan att själv roasta mina vänner. Tänker inte be om ursäkt för något jag sade, bara må dåligt inombords. Det är så oklädsamt att ta ett steg tillbaka och inte stå för det man gjort.

Det mest överraskande som hände var nog när Jenny (alltså min flickvän) gick upp och roastade mig på ett alldeles fantastiskt vis. Hon fick också helt välförtjänt kvällens kanske största applåder.

Mitt försvarstal gick rätt bra, tror jag och sen avslutade jag med att rappa lite, så att alla skulle känna igen sig. Efteråt blev det öldrickning på Tangopalatset, sen på Brogatan och slutligen Filmquiz hemma hos Marcus.

2 kommentarer:

Marcus Johansson sa...

Det var sannerligen underbart.

Kändes skönt att avsluta allt sammans med att slå dig i Filmquiz. Men du var en värdig motståndare!

Fritte Fritzson sa...

Tack för det! Ja, jag föll på målsnöret, i alla fall i första omgången hade jag lite segervittring. Men i det långa loppet gav dina filmkunskaper och datorvana utdelning.