måndag 30 maj 2011

RAW Comedy Cruise



Var på min första (och kanske sista) RAW Comedy Cruise i helgen. Det var som vanligt Mårten Andersson och hans crew som skruvat ihop en kryssning med massor av comedy. Alla från de största namnen, till lite mindre komiker som Måns Möller och Al Pitcher var med. Upplägget var en lång ståuppstafett på fredagskvällen och en liknande på lördagen med start kring lunch.

Fredagskvällen var rätt tuff, eftersom publiken hade fått lite innanför västen och sorlade rätt friskt. Det var alltså inte läge för några avancerade tankegångar, utan mer hårt jobb och korta rutiner. När jag gick av scenen efter min kvart kände jag mig missnöjd, men folk sa att det varit ok, så då får jag helt enkelt gå på det. Många andra fick det också svårt senare på kvällen, så det var bara att göra det enda som återstår på en Finlandsfärja: supa.

Lördagens "matinégig" gick mycket smidigare. Jag hade satt ihop en ny kvart med mer rumsrent material och fick bra respons. Gick upp efter Al Pitcher, vilket var något av en utmaning, eftersom han som vanligt fick fantastisk respons. Men jag började med några avslappnade oneliners och byggde långsamt upp min akt mot alptopparna.

Stort tack till publiken och till Mårten med medhjälpare för en grym kryssning. Om ni undrar varför jag skrev "kanske sista" längre upp i inlägget så är det för att Mårten flaggat för att det var den sista kryssningen, i alla fall för ett tag framöver. Hoppas konceptet återkommer i nån form i framtiden.

Inga kommentarer: