torsdag 19 maj 2011

Lobbyn

Har varit på Lobbyn ett par gånger, både som komiker och publik, och det är alltid trevligt. Igår var temat "Var går gränsen för vår medmänsklighet". Erik Löfmarck inledde som vanligt briljant och introducerade sedan expertkommentatorn Annika Borg, som var väldigt intressant att lyssna på. För er som inte varit på Lobbyn kan jag berätta att mellan komikerna resonerar moderatorn (i det här fallet Erik) med den inbjudna experten om det som komikern pratat om.

Kvällens uppställning var Fritte Fritzson, Johannes Finnlaugsson, Lasse Nilsen, Johan Sköld och Anna-Lena Brundin. Alla var roliga och hade hittat intressanta vinklar på ämnet. Själv pratade jag endel om att ge bidrag till biståndsorganisationer, om medlemsvärvare på stan, om Systembolaget som ett uttryck för medmänsklighet och om vårt förhållningssätt till invandrare. Jag var först ut och den lilla men fina publiken var med mig, men det var så klart ingen skrattfest. Men en väldigt bra övning.

Jag uppskattar formen mycket, ståupp där man får driva en tes och intressanta samtal däremellan. Så tack Lobbyn (Erik, Lasse och Agneta) för jobbet ni lägger ned.

Inga kommentarer: