fredag 29 april 2011

Tre dagar, tre gigg

Hej blogg

Har varit i Malmö/Lund och jobbat lite, hängt lite och varit på olika möten. Sen har jag giggat en del också. I onsdags var det Oslipat med Henrik Elmér, Jörund Larsen, Tora Larsson, Danial Ali Akbari och Frida Ulvegren. Bra kväll. Inte jättemycket folk, men klart spelbart. Jag var på hugget som konferencier och komikerna gjorde också ett strålande jobb. Skulle säga att Tora och Frida stack ut mest i förhållande till hur länge de ståuppat. Men alla var som sagt fina. Henrik avslutade med enorm spelglädje och vid något tillfälle fick jag till och med gömma huvudet i mina händer medan känslan "Vad är det han säger" flög genom mitt huvud.

Igår, alltså torsdagen var det stor humorkväll på På besök på Nobelvägen. Den här gången var det Johannes Finnlaugsson som dragit ihop kvällen, som innehöll välbekanta element som t.ex. Simon Svensson, Henrik Elmér, Cecilia Ramstedt, Marcus Johansson, Nils Lind, Kringlan Svensson, Frida Ulvegren, Tomas Högblom, Joe Eagan och undertecknad. Nu hade jag inte behövt skriva "t.ex" eftersom jag räknade upp alla. Hur som helst var det väldigt bra nivå på humorn. Det testades så klart mycket nytt. Själv körde jag en ny sjua minus en bit om bar överkropp som jag kört innan. Temat var rädslor och anabola steroider. Steroidbiten skrev jag för att testa dagen efter, alltså idag fredag.

Då var det nämligen dags för gigg för SNVF, narkomanvårdare i olika former som hade konferens på Radisson Caroli i Malmö. Jag tog med mig Petrina Karlsson som körde en mycket förtjänstfull åtta innan jag körde en dryg tjuga. Det blev väldigt bra, jag var lugn och trygg, improviserade lagom, pratade mycket med en polis som varit och föreläst under dagen och avslutade med Herr Daniel. Måste säga att konferensgigg dagtid kan va väldigt roliga!

Nu sitter jag på tåget till Stockholm. Längtar efter Jenny och lite välförtjänt helg.

Inga kommentarer: