fredag 15 april 2011

Big Ben

Var på Big Ben igår. Kände att jag behövde lufta mig lite och få upp ångan inför kommande stordåd. Det var en bra kväll i övrigt, flera roliga, som t.ex. Elina du Rietz, David Druid, Farsad Nouri, Thanos Fotas, Shanthi Rydwall-Menon och Jim Croon. Jag avslutade kvällen och kom in väldigt bra med tre fyra grejer om kvällen som gått. Jag klev in med mycket attityd och rätt bra kommentarer vilket fick det att bubbla bra. Men sen när jag skulle vandra in i mitt material så märktes en klar temperaturförändring, vilket kan ha berott på att det inte var här och nu längre, utan snarare en läxa som skulle läsas upp. Ett nytt skämt om knarkrazzia på Christiania funkade orimligt bra. Sen avslutade jag safe med Halloween och Karma och klev av nöjd och belåten. Kvällen var då redan rätt lång, så det fanns ingen anledning att dra ut på det.

Ger mig själv en stark fyra för min improviserade inledning, en stark trea för resten av materialet och en rak fyra för helheten.