måndag 21 februari 2011

Fick bank

Företagsgigg för en bank i fredags. Hade förberett mig ordentligt genom att skriva material om hedgefonder och reporäntan. Var där på eftermiddagen och upptäckte att det inte fanns något ljus på scenen, att lokalen var långsmal som en masaj och att mikrofonen inte var inkopplad. Också ett sätt att reka. Jag skickade ut en efterlysning på facebook efter parkannor. Några gamla spexkompisar svarade nostalgiskt att det var länge sen de hörde det uttrycket.

Senare på kvällen åkte jag dit och giggade. Chefen hade hållit tal, sen var det en liten paus innan jag skulle upp. Problemet var att det var lite svårt att få folk att gå tillbaka till bordet. De visste inte något om underhållningen, men efter en stund så kom de tillbaka. Jag kan inte säga att det var ett av mina bättre gigg. Men jag kämpade på och körde 28 och en halv minuter innan jag tackade för mig. Arrangörerna verkade i alla fall nöjda efter förutsättningarna.

Sen åkte jag hem till Maria och Nidas där Jenny också var. Jag tröstade mig med NE-spelet och årgångsrom tills solen gick upp.


Bättre lyssning.

Inga kommentarer: