torsdag 3 februari 2011

En dag på jobbet

Norra brunn igår. En själslig resa med Babben Larsson och Jörgen Sjöberg. Jag var konferencier och det var en kväll där det inte direkt gick av sig självt. Det var inte så att publiken var illasinnade, bara att det aldrig riktigt lossnade. Jag jobbade på och körde nog en kvart innan jag kände att det var varmt i lokalen. Rutiner som jag upplevt som väldigt säkra - som till exempel min nya om sanning eller kånka - funkade halvdåligt. Dessutom var det en gäst som satte i halsen rätt ordentligt och fick springa ut i foajén mitt i mitt framförande, så det blev en lite ofrivillig paus. Sällan har repliken "Finns det nån läkare i lokalen" varit mer berättigad. Avslutade med min livförsäkring, rutinen om danska polisserier och kunde skicka på Jörgen på en rätt varm scen ändå. Jörgen gjorde ett storartat jobb och skojade/kämpade sig in i matchen på ett fint sätt.

Efter pausen tänkte jag att nu lossnar det, men det gjorde det inte riktigt ändå. Skratt och ett par applåder, men inte någon riktig crazyfest. Babben hade en hel del nya rutiner som var väldigt kul, så det var roligt att stå i baren, ta en öl och bara njuta.


Lite den här känslan på publiken (författaren på bilden har för övrigt inget med föreställningen att göra).

Kvällens största behållning var nog ändå snacket inne i köket med Jörgen och Babben, om ståupp, scenkaraktärer och resor över hela världen.

Inga kommentarer: