tisdag 21 december 2010

Förra veckan

Förra veckan bjöd på ett antal högtidsstunder. I onsdags skojade
jag med Ankan och Elin Hörberg på välfärdens julshow. Förrförra
veckans föreställning var lite småseg, men den här satt som en
smäck. Sen fick jag nöjet att hänga lite på brogatan med mr
Johansson.

Torsdagen bjöd på årets sista Robinsinspelning. Min egen
uppvärmning gick helfint och i övrigt var nerverna på utsidan
eftersom septembers plan inte ville lyfta från Stockholm. Men det
gjorde showen ändå med bäste Thomas Petersson och Lisa Miskofsky som
musikgäst. Tack musikhjälpen för att ni såg till att den fanns en
gottepåse med artister i stan.

I fredags körde jag post-it-humor på besök. Skämten stod på post-
it-lappar som jag klistrat upp på en kökslucka som jag tog med upp
på scenen. Bra kväll som kändes som en klassisk på besökkväll.
Kudos alltså till Tomas Högblom.

I lördags ordnade oslipat en specialföreställning till förmån för
musikhjälpen. Jag och Marcus var och pratade i buren på förmiddagen
med Jason och Martina och sen blev det 11 komiker i en skön stafett.
Jörund Larsen var nog den som glänste mest denna kväll, men fasiken
vad Måns Nilsson fått fart på sin standup. Har sett honom köra tre
helt olika 7:or senaste veckorna och allt nytt är jävligt bra, helt
enkelt.

Mellan föreställningarna låg jag och hostade. Att vara lungsjuk
känns helt "rätt" för en konstnär.

Skickat från min iPhone

9 kommentarer:

Anonym sa...

Käre Fritte !

Jag hoppas att året börjat bra för dig...det lät så igår kväll i alla fall.
Jag trodde först att det var någon som avlivade sin hund men förstod snabbt att det var du och din kvinna som konsumerade ert förhållande.

Vad jag ,käre Fritte, skulle vilja be dig och din kvinna om är att sänka volymen med några decibel.
Detta då jag troligtvis utvecklat någon sorts tinnitus som resultat av era gastkramande skrik .
Jag kan varken sova eller äta och har mardrömmar som förföljer mig om natten.
Självfallet förstår jag att lusten faller på men det finns ingen anledning till att alla grannar ska behöva uppsöka läkare till följd av era lekar .

Nej skippa skriken och fokusera på varandra istället . Jag vill passa på att upplysa dig om att det inte blir bättre ju högre man skriker och kvinnan njuter inte mer - hon fejkar . Där du Fritte har du dagens sanning !

Så jag hoppas dessa ord kan leda dig på stigen till ett fridfullare samliv !

Lev väl !

Anonym sa...

PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!PEDOFIL!

Anonym sa...

Din äckliga bild kanske visar att du är PEDOFIL?

http://frittefritzson.blogspot.com/2010/07/for-yttrandefriheten.html

Anonym sa...

http://frittefritzson.blogspot.com/2010/07/for-yttrandefriheten.htm

Artikeln/ Domen handlar inte om yttrandefrihet din dumma åsna det handlar om PEDOFILI!!
Ok jag ger dig det att du inte förstår skillnaden mellan riktig pedofili och fantasipedofili. det börjar alltid med fantasi eller som du precis har gjort en rolig teckning.

En normal människa skulle inte komma på tanken att rita en bild som du har gjort!

Fritte Fritzson sa...

Vad kul att det äntligen börjar hända saker här på bloggen. Normalt sett så får jag nästan inga kommentarer alls, men så plötsligt så väller det in anklagelser om att jag låter för mycket när jag knullar och att jag är pedofil. Det friskar upp, på något vis.

Jag vill bara säga att jag inte låter högt när jag ligger med barn, utan det är en vuxen kvinna.

Jag blir också glad när "Anonym" menar att jag inte är normal, för det vill jag absolut inte vara.

Tomas Högblom sa...

Oj! Vad konstigt allting är här.

Fritte Fritzson sa...

Tomas: så här knasigt är det på min blogg nuförtiden. Inte alls så städat som du trodde att det var.

Anonym sa...

Hmm jag vill påpeka att anonym nr och sen nr 2 inte är samma person !

Jag vet inget om någon pedofili .

För mig är oljudet det viktigaste ..
inte något annat .

Lev väl ! och gärna dämpat !

Fritte Fritzson sa...

PEDOFIL, PEDOFIL, PEDOFIL, PEDOFIL, PEDOFIL, PEDOFIL