torsdag 4 november 2010

The Tivoli 3 november 2010


The Tivolis cirkusscen. En helt annan kväll.

Igår var jag konferencier på The Tivoli i Helsingborg. Det var en väldigt skön kväll. Första halvan bestod av mig (uppvärmning) Johannes Finnlaugsson och så jag igen som avslutade första akten med en dryg tjuga.

Johannes var väldigt bra, själv var jag kompetent, men surfade inte på vågen. Det kändes lite blygt och jag fick jobba för att få upp intensiteten. Jag hade nog valt material utifrån att det skulle vara lite mer lättjobbat men ändrade lite under resans gång. Första halvan blev lite lång totalt sett, inte bra. Men i andra gick jag upp och körde kort innan jag påade Micke Hallqvist som körde en tight femma. Sen gick Özz Nûjen upp och ägde stället i ca 40 minuter av vilka 35 handlade om sex. Det var väldigt roligt, väldigt improviserat och väldigt Özz.

Kvällens betyg blir 4:or till de andra medverkande 3 minus till mig själv.

Ett stort plus var alla Södra Sveriges standupjunkies var där, dvs Jon Torenäs, Anna Jönsson och Sara Persson. Jag och Johannes fick till och med åka med Anna hem, så tack för det. Jag la i bilen stämmor på alla Thomas Järvhedens låtar som gick i cd-spelaren. Tror tror inte Thomas tar med mig som kör på nästa turné.

1 kommentar:

Anna sa...

Varsågod... Även om du gjorde att man knappt kan lyssna på "Sluta backa"-låten längre.