lördag 6 november 2010

På besök 6 november 2010

En vanlig fredag på krogen "På besök" på Nobelvägen. 5 komiker, en publik på kanske 30 personer, varav ett antal inte alls var där för ståuppen. Rätt svåra förutsättningar, med andra ord. Johannes Finnlaugsson var konferencier med den äran och skapade bra förutsättningar för comedy. Sen körde Jörund Larsen en del nytt och som vanligt var det bra skit. Tomas Högblom drog sen upp stämningen ytterligare med en rolig mix av nytt och gammalt. Sen var det min tur. Tycker att jag fick in rummet på ett rätt bra sätt och var relativt här och nu. Kunde ha avslutat bättre, men kixade på slutpunchen så det hela rann ut i sanden. Materialet jag körde var inte nytt, men heller inte sånt som ligger i min ordinarie akt, så det kändes roligt att testa det. Sen körde en dansk som heter Niels Forsberg på engelska och gjorde det väldigt bra. Marcus Johansson avslutade kvällen med väldigt roligt material, och vågade också försöka säga något på riktigt, vilket jag uppskattar oerhört.

Sen gick vi allihopa till Humorhimlens efterfest på Babel, där typ "alla" var. Det blev lite danse och lite öle innan jag gick till Mix på Bergsgatan för lite kycklingrulle.

Inga kommentarer: