lördag 27 november 2010

Lite tid = lite bloggande

Jobbar som bekant 80 procent på Robins, och resten av tiden fylls lätt ut med olika gig, manusjobb och fritid, t.ex. har jag varit i Stockholm och besökt bästa Jenny och hon har också varit hos mig i Malmö.

Robinssäsongen flyter på, vi har redan avverkat tre fjärdedelar av inspelningarna, vilket innebär nio program. I förrgår var det Petra Mede och Marie Serneholt som var gäster, och det kommer att bli en väldigt skönt program i rutan ikväll. Petra var strålande inför publiken, hoppas det märks i det färdigklippta också.

Veckan innan var det Håkan Hellström och Josephine Bornebush som var gäster. Josephine var väldigt rolig och snabb. Snabb kanske man inte kan kalla Håkan, men han var skön i rutan. Det är sällan som någon av Robins gäster får mig att bli lite knäsvag, men Håkan är en av dem. Han har ju trots allt förnyat den svenska sångskatten och är en förbannat bra artist. Men han var ju precis som lejonparten av våra svenska artister hur trevlig som helst. Synd att man inte fick tillfälle att svänga en bägare med honom, bara. Det har varit för lite gäster på våra eftersläckningar, något som borde förbättras till kommande säsonger.

Igår skojade jag på engelska på Wisecracker's på Southside vid Värnhem. Joe Eagan gör ett jättejobb med sina klubbar och Southside är ett bra rum. Igår var det inte jättemycket folk och inte så mycket "utlänningar" heller vilket gjorde det lite märkligt att ståuppa på engelska. Kvällen var lite trevande, men komikerna gjorde ett bra jobb och jag avslutade med en dryg tia som var helt ok, även om jag själv tyckte jag flamsade lite för mycket. Försökte att inte bara köra mina skämt utan också vara här och nu, vilket lyckades ok.

Om ett par timmar sätter jag mig i bilen för transport till en bygdegård utanför Laholm där jag ska skoja med Hasse Brontén och Pontus Enhörning. Sitter alltså och skriver på en ny tjuga om Björn Hellberg.

Inga kommentarer: