torsdag 4 november 2010

Fem steg från påstått judehat

Som ni säkert hört kritiserade DN:s kulturchef Björn Wiman en Rockystripp där Rocky pratar om ”Judarna på Bonniers”. Wiman menar att strippen är antisemitisk och skyller publiceringen på semestervikarier. Huruvida den är antisemitiskt eller inte är på sätt och vis ointressant i det här inlägget, för här kommer jag att visa hur jag själv bara är FEM steg från påstått judehat.



För inte långt efter Wimans beslut twittrade populärjournalistikens grand old man, Jan Gradvall så här:



Vilket fick singer-songwritern Tomas Andersson-Wij att twittra så här:



Henrik Schyffert, som naturligtvis följer gitarrmannens tweets, tar då i med storsläggan och twittrar följande:




I en kedja från Martin Kellerman, via Björn Wiman, Jan Gradvall, Tomas Andersson-Wij och Henrik Schyffert (är en creddigare kedja möjlig om man blir lite småkåt på coola män i Stockholm?) är jag alltså fem steg från påstått judehat. Case closed.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha… Det där var självrannsakan. Hade INGET med dig att göra. Jag minns en gång när jag tyckte att jag sög på brunnen och då satt jag i bilen och skyllde mitt pissgig på dig. Trots att du var bra mycket bättre än vad jag var. Så det handlade om min skuldförskjutning. Inget annat.

Hej hej

// Henrik

Fritte Fritzson sa...

Bäste Henrik

Hur lugnt som helst för min del. Om det inte varit för ditt tweet så hade jag ju inte kunnat "casha in" på inlägget "Fem steg från påstått judehat".

Och Brunnen kan va tuff ibland.