lördag 16 oktober 2010

Oslipat 13 oktober 2010

I onsdags hade jag förmånen att styra Oslipatskutan själv eftersom Marcus var i Dalarna hos svärföräldrarna. Eller förmånen och förmånen, det blir ju en väldans massa jobb när man är själv om hela spektaklet, men efter några års erfarenhet så går det rätt fint ändå. Det var ett bra startfält, eller vad sägs om Kalle Lind, Agneta Wallin, Cilla Domstad, Kringlan Svensson och Elina du Rietz. Det blev en skön kväll där alla skötte sig bra. Mycket folk var det också, uppemot 300 personer inklusive komiker och gästlista, tror jag.

Det knasigaste var dock att Kristoffer Appelquist i början oannonserat gick upp och bad om ursäkt för att det hade gått dåligt för honom sist, dvs för två veckor sedan. Med hjälp av ett blädderblock gick han igenom allt som hade hänt sist på ett väldigt torrt och roligt sätt. Själv gjorde jag en parafras på det efter paus när jag gick igenom hur det hade gått för mig som konferencier i akt ett.


Vad som inte gick hundra. Foto: Anna Jönsson

Inga kommentarer: