torsdag 7 oktober 2010

Måste ståuppa lite också

Jobbar på Robins nu i höst på 80 procent. Men det blir ändå utrymme för rätt mycket ståupp, mycket tack vare att det finns så mycket roliga småklubbar i Malmö. Förra veckan giggade jag fyra gånger, den här veckan kommer jag att skoja fem.

I måndags var jag på Mässingshornet i Kirseberg. Skojade på Facebook innan och skrev: Ikväll skojar jag för alkoholister och andra komiker. Varvid Krisse snabbt svarade: Är inte det samma sak. Jag kan gilla det med internet, att det är ett så snabbt medium. Kvällen var väldigt kul. Jag testade några nya grejer som funkade ok. Det som funkade bäst var naturligtvis två skämt som jag skrev ett par minuter innan jag gick upp på scenen, skämt som jag aldrig kommer att kunna dra igen.

Igår var det en skojkväll på "På besök" på Nobelvägen, med de där komikerna/alkoholisterna som jag skrev om ovan. Arj Barker är i stan och ville skoja lite, så Nils Lind drog ihop en kväll. Det var roligt som vanligt På besök, även om det var en av de där kvällarna när publiken var lite avvaktande. Det blev aldrig någon surfstämning som det kan bli där, utan man fick jobba rätt hårt med sin comedy. Det gällde för övrigt också Arj, som så klart var jävligt rolig, men inte hade nån räkmacka att surfa på han heller.

Fotnot: Till mina föräldrar vill jag bara säga att det där med alkohol som ofta förekommer i mina blogginlägg lika mycket är ett stilistiskt val som en faktisk verklighetsbeskrivning.

2 kommentarer:

Mirijam sa...

Jag gillade dig på Robins i kväll. Kanske för att du inte kastade vatten på någon, kanske för att du helt enkelt var roligast!

Fritte Fritzson sa...

Tack Mirijam. Du är snäll. Jag kommer inte att jobba med vattenbaserad uppvärmning över huvud taget i höst, så du är varmt välkommen tillbaka.