söndag 10 oktober 2010

Ett skott från höften



Vi ordnade en experimentkväll i källaren igår. Ett skott från höften, där komikerna fick ämnena 45 minuter innan de skulle gå på och sen gick upp och rev av fem minuter direkt från blocket. Innan kändes det rätt skakigt, men kvällen utvecklades till en av de roligaste experimentkvällarna vi haft. Inte för att det var ett till synes omöjligt experiment, utan för att resultatet blev så bra. Folk gick upp med material som man inte trodde var möjligt att skapa på så lite tid. Alla var verkligen skitroliga och jag fick den något skakiga äran att avsluta kvällen. Mitt tema var intimitet och jag skojade lite om min egen uppväxt och avslutade med lite patenterad cunilingushumor.

Läs mer om kvällen här.

4 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Jag läste om kvällen på Mike:s sida. Det är sällan man känner om ståupp-kvällar att "fan, jag skulle ha varit där", men det här var en sån.

Fritte Fritzson sa...

Ja, det var en jävligt speciell kväll. Men så känner jag å andra sidan varje gång jag ser att jag missat en kväll på El Mundo.

Anders Sparring sa...

Fritte: Det är fler än jag som skulle vara mer än glada om du tog lite ledigt från Robins och kom upp till oss snart.

Fritte Fritzson sa...

*rodnar*