söndag 5 september 2010

Stockholm Comedy Festival - dag 3

Ni som följt mig undrar kanske vad som hände med dag två. Den kan sammanfattas så här: En slapp dag i Örnsberg och en oxfilétoast på Beefeaters på Götgatan.

Men nu över till dag tre. Jag och Marcus hoastade för tredje året Svenska standupgalan. Det blev en bra gala igen. Efter förra årets musikaltema var det svårt att veta hur vi skulle lägga upp det i år. Men vi satsade på många små gags i stället och det funkade bra, tycker jag. Är väldigt nöjd med Marcus trolleri, Bungy-Comedybildspelet och danske ståupparen. Jag tycker nog att galan i år var ännu bättre än förra året totalt sett.

Humorakterna, dvs Amy Shumer, Sissela Benn (som Filippa Bark) och Johan Glans levererade alla väldigt bra. Även kul med alla pristagarna. Magnus Betnér (årets manliga), Zinat Pirzadeh (årets kvinnliga), Jesper Rönndahl (årets nykomling), Ola Söderholm (Tändstickan), Lobbyn (juryns hederspris) och Kanal 5 (årets skrattstock).

Kanal 5 var bakfulla efter kristallen så ingen var där för att ta emot priset. Vet inte hur Mike Räsänen kommer att bokföra det i framtiden. Skrattstockpriset var enda priset som jag tycker borde gått till nån annan, nämligen till Riketssal.se, inte helt opartiskt, men de har ändå visat att man kan göra nått roligt på nätet och få folk att läsa det!

Özz Nûjen livetwittrade från galan så folk kunde lika gärna följa den hemifrån, vilket också många gjorde, men publiken som var där fick i alla fall en fin föreställning och en underbar avslutning på festivalen.

Tack till Özz och festivalen för möjligheten att göra årets kanske roligaste gigg!

Inga kommentarer: