tisdag 10 augusti 2010

Edinburgh 1

Första dagen avklarad. Mötte upp med petter Bristav, Magnus Betner, och niklas dufåker (för er i Malmö, ung komiker från Stockholm/ Uppsala) vi gick på en eftermiddagsshow med Jeff Leich, eller Englands erik Bören, i alla fall om man ser till de storartade presentationerna av sig själv. Det kändes som en skön mjukstart på festivalen. Sen gick vi på en välförtjänt långlunch. Efter haggis och öl kände jag mig plötsligt trött och gick hem och sov en powernap.

Kvällen bjöd på Betner soloshow (mycket bra) och political animal, ledd av Andy saltzman (john olivers gamle parhäst) på scenen stod Stuart lee, robin ince, Jack whitehall och alu shah. Jävligt bra show. Ince var fullkomligt briljant och zaltzman så där beläst och
snärtig som bara britter kan vara. När shah gick upp på scenen
trodde jag först jag sett fel, han såg ut som ett barn men visade sig
vara en 20-årig oxfordstudent som levererade en solid kvart. Svårt
att tänka sig liknande standup i Sverige, även om lobbyn plockat upp
fanan under våren.

Er utsände i Skottland

2 kommentarer:

Agneta Wallin sa...

Fan vad kul att du är där! Är du kvar till den 19? Då kommer jag.

Fritte Fritzson sa...

Tyvärr inte, är hemma igen nu...