söndag 8 augusti 2010

Bröllopet

Valles och Kajsas bröllop var fantastiskt fint. De hade rest ett stort cirkustält utanför sitt torp och dit gick vi efter den fina friluftsvigseln och åt, drack och skrattade i säkert 12 timmar. Jag höll medvetet låg profil under middagen, gjorde ingenting som signalerade bekräftelsebehov. Det kändes som jag tror det känns att sluta röka. Sen dansade vi till en massa fina låtar, jag grillade korv på en glödbädd som var så het att solen skulle bli avundsjuk och så fick jag träffa Richard Schicke, vars band Björns vänner var kult på Möllan åren kring 2003-2006. Sen åkte Schicke till London för att lära sig Alexandertekniken och droppade artistkarriären. Men igår kväll stod han åter på scenen och spelade Åkrar och himmel. Jag blev rörd.



Kalle Lind skriver förresten om Schicke i sin blogg här.

1 kommentar:

björn gadd sa...

Stort! Välkommen tillbaka Schicke!