lördag 31 juli 2010

Malmö komedifestival VI

Tomas och Cecilia anordnar med ojämna mellanrum ståuppkvällar på krogen "På besök" på Nobelvägen i Malmö. Det är inte någon klubb, utan de bjuder in sina kompisar. Det kan jag känna är helt ok, så länge jag ingår i den kretsen. Igår var en sådan kväll. Erik Börén (konferencier), Jörund Larsen, Johannes Finnlaugsson, Nils Lind, Ola Söderholm, Tomas Högblom, Marcus Johansson, Sara Andersson, Kringlan Svensson och Sandra Ilar och jag skojade.

Det blev en förtrollad kväll, folk testade nya skämt som fungerade alldeles utmärkt, allt kryddat av lite utomsocknes comedy i form av Ilar, Andersson och Söderholm, tre av mina personliga favoriter inom svensk ståupp.

Om alla kvällar var som den på På besök igår så hade jag varit lycklig. Men fattig.


Den här bilden är från en helt annat kväll, men känslan är den samma.

Inga kommentarer: