torsdag 8 juli 2010

Kalk

Skoje på Öland igår.

Efter en skön körning upp till Kalmar plockade vi (dvs jag, Johannes Finnlaugsson och Cecilia Ramstedt) upp Martin Lagos och hans kompis Ehsan Dadiar. Ölandsbron var som vanligt imponerande. Efter ett uppfriskande (typ 10 grader) bad anlände vi till Kalk där det skulle skojas på kvällen. Vi konstaterade snabbt att fint väder och VM-semifinal kunde vara en allvarlig konkurrent, men lät oss inte nedslås. Utsatt tid var 21.00, men jag tror vi väntade till strax efter tio innan vi körde igång. Jag var konferencier och jobbade hårt för att få igång huset. Ramstedt och Johannes gjorde sedan varsitt bra gigg innan jag annonserade paus.

Efter pausen skojade jag lite mer, bl.a. kröp jag in i en öppen spis (vad gör man inte för att få folks uppmärksamhet) innan jag presenterade kvällens överraskning, Ehsan, som kanske är mer känd som Zlatanimitatör. Jag körde några frågor till honom innan jag skickade på kvällens huvudakt, Martin Lagos. Han gjorde naturligtvis ingen besviken och vi kunde ta ett fint gruppfoto för att fira kvällen. Sen stänkte vi i oss några öl innan vi fick skjuts till vårt natthärbärge. Dagen efter hängde vi lite till innan vi åkte hemåt. Skulle ljuga om jag sa att hemresan var lika lätt som ditresan...

1 kommentar:

Kringlan sa...

Haha! Du har afro!