söndag 18 juli 2010

Arvika

I torsdags gjorde jag en hit-and-run-aktion till Arkika. Jag, Ramstedt, Kringlan, Josefin och Petrina körde upp till det sommarfagra Värmland. Säffle var lika intressant som vanligt och på uteserveringarna satt den sedvanliga begåvningsreserven. Regn längs vägen och när vi kom upp kl 16 öste regnet ned. Sissela Benn och Emma Hansson skulle ha giggat precis då på Riksteaterns Jamobilscen, men deras akt regnade tyvärr inne. Tagna av stundens allvar tog vi oss till vårt boende, men bara nån timme senare bröt solen fram och när vi startade 18.30 var det kanonväder och fullt med folk vid scenen.

Jag var konferencier och hade precis lika kul som jag brukar ha på Arvika. Petrina, Evelyn Mok (som anslutit från Göteborg) Ramstedt och Kringlan skötte sig också med den äran. Sen blev det alkohol, Regina Spector och Robyn. Lagom mycket alkohol för mig eftersom jag skulle köra hem dagen efter.

Hemfärden blev ett fint minne eftersom jag fick köra "typ värsta mersan" som var som att sitta i ett vacuum även när man körde i 140, men också för att Jonatan Unge var gäst i P3 och var väldigt rolig. Det tyckte nog Sissela också som satt i baksätet.

Hemma alltså 36 timmar efter avfärd. Värt det? Absolut. Älskar Arvika och Riksteatern som gör ett fantastiskt jobb varje år med Jamobilen.

Inga kommentarer: