torsdag 24 juni 2010

Po lanned

I lördags skojade jag lite tillsammans med Johan Glans och Hasse Brontén. Det hela skedde på Dammstorps gård utanför Lund. Känslan var lite dansbandsrotunda. Fullt med folk var det i alla fall. Jag antar att herr Glans kan ta åt sig en del av äran för det. Hasse var konferencier och drog igång stället ordentligt innan jag körde en tjuga. Var kul att stå på scenen denna kväll och jag var väldigt nöjd med mitt set.

Efter pausen körde sen Hasse ytterligare några roliga rutiner innan Glans gick på. Det märktes att det var på hemmaplan för Johan. Stort jubel när han klev på! Jag hade ju förmånen att vara uppvärmare till Glans på hans Skåneturné 2008 och kunde väl då i stort sett sjunga med i hans rutiner efter att ha sett honom ett tjugotal gånger. Nu körde han en dryg halvtimme med i stort sett nytt material och det var naturligtvis grymt.

Sen avslutades kvällen med drinkar på Brogatan, något som jag också var väldigt nöjd med.

Inga kommentarer: