torsdag 3 juni 2010

Oslipat privat - säsongsavslutningen

Min hjärna är helt urblåst. Jag är ett vrak. Igår var det säsongsavslutning. Tangopalatset var helt utsålt. Själv tror jag det var Petrina Karlsson från Degeberga som drog folk, men andra hävdade att det var David Batra.

Jag och Marcus skojade lite inledningsvis och fick gradvis upp stämningen med lite publiksnack. Sen körde jag en femma med mestadels nya skämt som funkade bra. Jag gör en mental notering att använda min egen klubb som det var tänkt från början, för att testa nya skämt. Sen gick ovan nämnda Petrina upp och rev av en sjua ståupp som rev ned lokalen. Att hon var rolig visste jag sen tidigare, men att hon kunde skämta så fruktansvärt rått och ändå spela hem det visste jag inte. Tänk döda barn så förstår ni ungefär.

Efter Petrina gled Marja Nyberg upp och visade sin roligaste sida. Mycket för mig nytt material och med samma sköna otighta stil som alltid (och när jag säger otight så menar jag mer en känsla, det är ju samtidigt jävligt proffsigt). Behrad Rouzbeh gick sen upp och stängde första akten med en mycket energisk tia och gick av till öronbedövande ovationer. Redan här var alltså showen värd biljettpengen.

Efter pausen gick jag upp och drog igång loket igen. Nu med ännu mer publiksnack som satt som en smäck. Det var fruktansvärt roligt att stå på scen den här kvällen. Sen rev Marcus av sin rutin om tillväxthormoner. Den är fruktansvärt välskriven och han fick naturligtvis välförtjänt beröm från åskådarna.

Nu var det dags för Batra själv. Redan tidigt märkte man att David bubblade av spelglädje och när han hittade en turkisk kille i publiken som hette Kalender så förstod man att det skulle bli åka av. David klev av efter 54 minuters comedy men jag tror inte många i publiken tyckte det kändes som en lång kväll.

Nu kanske det här känns lite konstigt, jag skriver så väldigt hyllande om min egen klubb och att allt var så himla bra. Men jag brukar skriva när det är en dag på jobbet också och ni får tro mig, det här var en magisk kväll och en alldeles förtrollad säsongsavslutning. Ses i september.


Känslan

3 kommentarer:

David Batra sa...

Tack för en jävla kul kväll!

Fritte Fritzson sa...

Ja, tack själv. Det var grymt!

Fritte Fritzson sa...

Och tacka Kalender.