tisdag 1 juni 2010

Kung Kobra regerar



Mitt liv är inte bara ståuppkomik. Jag är väldigt intresserad av frågesport också. Igår fick jag därför mental orgasm när vårt quizlag, Kung Kobra, vann säsongsfinalen på Tröls vid Karlskronaplan. Varannan måndag hela våren har vi kämpat om trofén, och igår blev drömmen sann. Vi har lett inför finalen de fem senaste säsongerna, men de två senaste gångerna har vi snöpligt förlorat finalen. Vissa (t.ex. jag) hävdar att det har varit för hazardartade frågor. Nu väljer jag att glädja mig åt segern igår istället. Triumfen grundlades i och med att vi prickade in alla rätt på sexpoängsfrågan om Grevskapet Somerset i England, dvs vad festivalen heter som ordnas där (Glastonbury), vilken ost och dryck som grevskapet är känt för (cheddar och cider) och vilka de andra ostarna på den lilla brickan var (gruyere och taleggio).

När vi sedan prickade in Marstrand på tre poäng i kunskapsstegen var saken biff. Priset var biljetter till Forever Young-turnén i sommar. Så nu får man äntligen se Howard Jones.

Inga kommentarer: