söndag 27 juni 2010

Banco de la Musica

Igår var det ståuppe på Skrattklubben Stereo love. Johannes Finnlaugsson höll förtjänstfullt i trådarna som konferencier och fick snabbt upp en bra skrattnivå. Sen var det roliga komiker hela vägen, Niklas Larsson, Moa Lundquist, Danial Ali Akbari, Cecilia Ramstedt och Simon Svensson. Samt det oerhört skönsvängande bandet Ryska posten, med Valle Westesson och Kristoffer Jonzon i lineupen.



Själv avslutade jag kvällen med en tjuga och det gick bra. Folk skrattade men jag kände att jag fick kämpa lite för att hitta linjen på scen. Kan ha haft att göra med att det var midsommarafton dan innan, eller för att jag körde rätt mycket halvnytt och nytt som inte sitter som en smäck + en och annan gammal grej som inte heller satt helt 100. Kom på en kul premiss på vägen dit om apartheid som jag testade och som helt klart har potential.

Inga kommentarer: