fredag 28 maj 2010

Standup Kalmar

Igår kväll var det skoje igen på Restaurang Byttan i Kalmar. Det jag gillar med Standup Kalmar är att arrangören Fredrik Palmqvist har byggt upp en klubb där det uppenbarligen inte behövs några affischnamn för att fylla stället. Kändaste komikern denna kväll var en kille som hette Fritte Fritzson. Ändå fullsatt. Det känns som en bra väg att vandra: Trevligt bemötande, prisvärd entré, god mat, skön personal och okända komiker som levererar. Först ut efter Fredrik själv var en kille som heter Johan Helgesson och som gjorde debut. Han hade rätt klurig humor och körde lite dialekter. Bra jobbat. Sen körde Lars Taps en tjugo minuter och det var riktigt kul att se. Det kändes som om det var perfekt publik för Lars, lite äldre medelålder och han levererade väldigt bra.

Efter pausen var det dags för mig. Jag klockade mitt gigg till en kvarting, alltså 37,5 minuter. Det var väldigt kul på scenen, jag glömde ordningen på mitt set, pratade mycket med publiken, fick till ett par, tre riktigt bra improvisationer, körde på tempo och stillhet och avslutade med sång. Bra gigg. Ser på min setlist och jämför med när jag var i Kalmar förra gången för två år sedan. I alla fall två tredjedelar av materialet var nytt jämfört med förra gången. Vilket jag betraktar som godkänt, men inte väl godkänt.


Klubbvärden Fredrik


Lars


Min utsikt från hotellet. Älskar att tillfredställa mig med naturen som fond.

Inga kommentarer: