fredag 28 maj 2010

Plan- och byggdagarna i Helsingborg

Jag var toastmaster och ståuppare på en middag som ingick i Plan- och byggdagarna, ett evenemang som samlat folk från landets länsstyrelser samt från Boverket. Jag vet vad ni tänker. Funkiii. Men allvarligt så var det ett väldigt lyckat arrangemang. Förutom att jag presenterade förste talaren, Länsöverdirektören i Skåne med fel förnamn (väldigt pinsamt) så gick det mycket bra. Jag var spirituell och kvick i mina olika mellansnack och presentationer och körde två omgångar ståupp, en med lite mer skräddarsytt plan- och byggsnack och en knapp tjuga med mer standardmaterial. Hanterade även en ljudtekniker med mens (obs han var man, det var en känsla jag ville åt). Proffsigt. Sen påade jag en orkester och rundade av kvällen strax innan kl 11. Hann precis med Öresundståget 23.10 till Malmö. Proffs.


PBL-orkestern. Vad är det roliga med namnet i sammanhanget? Rätt svar vinner en öl.

2 kommentarer:

Björn sa...

Plan- och Bygglagen. :-)

Yayyyy!!! *cheer*

Fritte Fritzson sa...

Ok, när ska jag bjuda på öl?