fredag 7 maj 2010

Oslipat privat 7

Oslipat i onsdag bjöds på Nathalie Söderqvist, Emma Wessleus, Christopher Linnell, Christina Claesson, Ahmed Berhan, Tora Larsson, Karin Adelsköld och Kringlan Svensson. Jag själv var konferencier. När jag gick upp kände jag inget omedelbart rus i kroppen. Det var ingen surf på vågorna, utan mer jobba igång stämningen. Gick sen upp mellan alla komikerna och körde ibland lite kort för att anknyta till det som hänt. Det mesta funkade fint. Efteråt fick jag i alla fall bra kritik för kvällens jobb vilket såklart värmde.

Alla komikerna levererade väldigt bra. Linnell var väldigt bra i mitten av första och Tora Larsson, 20 år, vilket set hon gjorde. Väldigt imponerande. Men allra mest imponerade nog ändå Kringlan. Även om han var sist ut och hade lite ansvar att "stänga" kvällen levererade han ändå med råge. Femton minuters comedy gold. Att Kringlan kör standup relativt sällan nuförtiden märktes absolut inte.

Efteråt var det som vanligt öldrickning på Tröls och jag lyckades ta ett väldigt konstnärligt kort med mobilen, ett kort som ni kan se ett par blogginlägg ned på bloggen.

Inga kommentarer: