torsdag 13 maj 2010

Nerv-ös i Örebro



Ståuppklubben Nerv-ös i Örebro drivs av Arvid Asplund med hjälp av några andra ideella krafter i den gamla skostaden. Tror tjejen ovan heter Kajsa. Hon höll innan ståuppen i ett musikquiz som jag tillsammans med Niklas Folkegård och Carl-Johan Kilborn sopade hem. Så ska en kväll börja. Förutom ovanstående var det Embla Löw-Larsen, Sandra Ilar, Johan Grundén och en lokal förmåga som heter Tobbe Ström. Alla gjorde ett bra jobb. Tobbe gjorde en bra grej, det var att han var rolig i fem minuter på scenen. En annan grej var att han tog med en massa kompisar dit som var väldigt, med betoning på väldigt fulla. Det gjorde att föreställningen fick en lite märklig karaktär. Många som kanske var intresserade av lite mer nyanserad comedy och så några som inte i det läget förstod vad nyanser var.

Folkegård rundade av första akten på ett mästerligt sätt. Precis innan mig körde Sandra, som 10 minuter tidigare varit ute på toaletten och mått dåligt. Av det märktes ingenting på scenen, hon var grym, och det nya materialet var hårdslående och väldigt roligt. Sen gick jag upp och avslutade kvällen med en dryg tjuga. Det roligaste var det som hände mellan mig och två av de fullaste i lokalen, en tjej som hette Lisa och en kille i vit Gant-tröja. Jag nöjer mig med att säga att man kan vara väldigt, med betonging på väldigt hård mot fulla människor.

Efteråt var det lite öl på stället (låter som nått militärt: På stället öl) och sen in till stan där vi avslutade på ett kebabhak med varsin lättöl. Tack Örebro för den här gången.

Inga kommentarer: