lördag 15 maj 2010

Glasklar standup

Igår var jag gästkonferencier på Paul Tillys klubb Glasklar humor i Västra hamnen. Mycket folk, kanske 400 personer, rätt uppklätt och bra stämning. Värstingljud och två stora skärmar som visade komikerna uppförstorade. Fick lite hockeyarena-vibbar. Paul och jag skojade inledningsvis lite om skillnaden mellan Västra hamnen och Möllan. Roligt att vara två när man konfar, normalt är det ju med Marcus, som jag känner väl, men jag tycker att Paul och jag hittade varandra bra på scenen. Fick till lite roliga grejer om Älmhult och efter pausen också kring ett svensexegäng som var på plats. Komikerna (Jörgen Sjöberg, Fredrik Andersson och Robin Paulsson) levererade alla som de skulle så det blev en väldigt bra kväll.

Det är kul att ståuppklubbar kan se ut på så olika sätt. Paul har hittat sin egen stil på klubben, lite lyxigare, lite mer show och mat och dryck än det brukar vara. Jag vågar påstå att det inte finns nån liknande klubb i Sverige. Visst är RAW stort, men det är ju mer en teaterklubb. Glasklar humor känns mer som en klassisk krogshow fast med ståupp istället. Så hatten av för Pauls satsning.

Efteråt blev det lite ölande innan jag och Erik Börén (som gjort ett inhopp i Robins akt som sitt alter ego Sebastian Fogel) drog till Debaser för en sista drink.

Inga kommentarer: