fredag 7 maj 2010

Förkylt men väldigt varmt

Kom just hem från ett företagsgigg. Aveva, ett företag som tillverkar mjukvara för konstruktion av fartyg. Autocad för oljetankers, typ. I morse vaknade jag snorig, hostig och med huvudvärk, så jag var lite orolig, men vilade hela dagen och kände mig ändå rätt ok framåt eftermiddagen. Hade fått uppgift om att köra en del av gigget på engelska eftersom några i personalen var enbart engelsktalande. Förberedde en del specialskrivet och översatte några gamla grejer.

Väl på plats var det en härlig stämning. Det slutade med att jag körde 35-40 minuter enbart på engelska. Där ser man. Väldigt kul stämning hela tiden. Enda lilla missen var att jag skojade lite för hårt vid ett tillfälle med två killar från Indien. Men det var ok, jag pratade med dom efteråt och de var inga sura miner. Blev till och med fotograferad med dom senare. Det är ändå märkligt, jag känner att det gått väldigt bra, men jag grämer mig ändå över den enda lilla missen. Måste ta upp det med min psykolog (om jag haft någon).

Stannade för en öl och en liten tipspromenad innan jag for hem för att gå ut en runda med min egen lilla engelsman och krypa till kojs. God natt comedy lovers. Och tack Aveva för väldigt trevligt mottagande.

Inga kommentarer: