onsdag 14 april 2010

Snusk

Giggade på Komikaze igår. Kändes märkligt. Efter en trevande, men bra kväll på Restaurang Ego så skulle jag avsluta. Körde en kvart. Det kändes slirigt och osäkert, men när jag tittade på videon ser det helt ok ut. Det finns vissa kvällar när orden kommer ut ur munnen utan att man behöver tänka på det i exakt rätt tempo. Sen finns det kvällar när man måste tänka på exakt vad man säger och hur man säger det. Då finns det liksom inget utrymme kvar till att tänka på allt det andra, som hur publiken reagerar på det som sägs. Dessutom var ljuset väldigt starkt, vilket på något sätt försvårade publikkontakten något.

Detta sagt som förklaringar, inte ursäkter. Jag var för dålig helt enkelt. Ger ändå mig själv en tvåa. Detta för att jag ändå var så pass här och nu att jag körde två bra improvisationer om Mike Räsänen i DJ-båset och om Yggdrasil och Skogsturken (omöjligt att förklara). Noterar också - efter att ha sett videon - att jag använder pinsamt många insticksord som liksom och ni vet när jag trevar efter en formulering. Som tur är försvinner de orden ofta i mina mer inarbetade rutiner, men vissa delar av videon var plågsamma att se. De andra komikerna levererade ok, även om kvällen som helhet kanske blev lite väl lång. Av Mike hade jag fått ett ämne att skriva nytt om. Ämnet var snusk. Här är resultatet:



Nu avvaktar jag för att se om Mike godkänner läxan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Godkänt!/Mike