tisdag 13 april 2010

Medaljer

Min Stockholmsvecka började igår på El Mundo. Anders Sparring och Henrik Blomkvist heter de halvgamla men helskärpta klubbdirektörerna. Det märks direkt när folk som driver klubben har ett par högskolepoäng. Då skämtar dom helt enkelt lite smartare så att folk som vill höra nått spännande går dit och så är karusellen igång. Älskar publik med lite referenser.

Både Henrik och Anders var roliga liksom många andra under kvällen. Många säkra kort som Robert Larsson, Martin Lagos och Johan Sköld. Men också nya förmågor som gjorde bra set. Skölds hemvärnsrutin och Lagos Dalenriff var två höjdare under kvällen. Själv stängde jag kvällen med en kvart, varav en tia var nytt eller testat en gång. Inledde med "kvällstidningen" och avslutade med påven och däremellan lite aktuella skämt samt kvällens ämne som jag fått av Blomqvist innan. Ämnet var medaljer och resultatet ser du här:



Väntar nu på att Henrik ska godkänna läxan.

2 kommentarer:

Henrik sa...

Med beröm godkänt.
Roligt också att få höra Anders bryta ihop i slutet.
Stort tack för hela din insats igår!

Anders Sparring sa...

Jag har ju inte befogenhet att godkänna i det här fallet, men jag gör det ändå. Med beröm.