tisdag 27 april 2010

I någons anda 24 april

Specialkväll i Tangopalatsets källare. Alla tolkade en annan komiker. Det var bra stämning. Jag var konferencier och var rolig även om jag kanske gick lite för långt när jag kallade valda delar av publiken för autister.

Sen tolkade jag Marcus Johansson och det var en fröjd. När man skriver i någon annans anda tillåter man sig saker man inte skulle skrivit själv, vilket gör att skrivprocessen blir så mycket öppnare. Jag älskar't.

För övrigt kan ni läsa mer i Marcus blogg.

4 kommentarer:

Sara sa...

Haha jag tyckte det var skit kul, speciellt eftersom jag länge har undrat över Annas problem!! =) haha nej men det var störtkul! =)

Anna sa...

Haha för min del var det lugnt. Har under hela min skolgång blivit kallad för konstiga saker för jag inte var eller hade samma åsikter som alla andra så gissar det är därför jag gillar på standup för man får uppleva det igen, men denna gång på ett skämtsamt sätt.

Trots att det verkligen var en kul kväll så gjorde den kommentaren kvällen oförglömlig, kanske framförallt för att Sara aldrig kommer låta mig glömma den. Så det är ett roligt minne från kvällen då jag såg dig för tjugonde gången

Kalle Lind sa...

Fritte: jag tror inte heller att någon tog illa upp (vad vet jag, för en gångs skull var jag inte adresserad). Snart har vi nördar även reclaimat begreppet "autist" och fått det att låta riktigt sexigt.

För egen del skrattade jag gott åt det uppenbara tabubrottet. Udda figurer har samma rätt att bli hånade som nån annan.

Fritte Fritzson sa...

Skönt att alla är glada. Har inte hört något från Jon dock. Är han i bloggosfären?