torsdag 15 april 2010

Gandhi

Mitt i smeten igår. Alla var bra utom jag. Men så körde dom också
säkert material och jag fem minuter nytt om mahatma gandhi. Precis
innan jag gick upp hade Bob Hansson gjort ståuppdebut. Han var kul,
men det blev jävligt stimmigt efteråt när alla hans
halvkändiskompisar skulle gratulera honom (spottade uni drougge,
Staffan hellstrand och Martin "ye ye wow wow" Svensson i publiken).

jag Inledde med lite estradpoesi kvällen till ära men sen var jag så
anfådd att jag levererade dåligt i två minuter. Sen skulle jag
alltså köra mitt gandhimaterial och det kändes väl mer som en
föreläsning än som standup. Inte så här och nu, inte så roligt.
Ett ord ekade i min skalle: hybris. Att tro att man ska kunna leverera
nya skämt man skrivit samma dag på en klubb där folk just då inte
är särskilt fokuserade. Nån uttryckte det väl efteråt. - varför
körde du inte skämt? Avslutade i alla fall med Palme som gick bra
även om jag fick dåliga reaktioner på första skämtet, kanske för
att publiken vant sig vid att jag inte sa nått kul.

Yvonne Johnsson, Robert Larsson och zinat var bra. Ströbaek rolig och
aggressiv, jag älskade hans utskällning av folk som störde fokus
längst bak. Civilkurage!

Har ingen video än, hoppas kunna lägga upp den ikväll. Nu
fortsätter min masochistiska resa.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: