tisdag 30 mars 2010

Linköping

Jag och unge herr Ludde Samuelsson åkte till Linköping i torsdags. Trevlig resa med en del snack om comedy! Surprise. Ben Kersley tog emot oss på Café M där vi skulle skoja. Det blev en väldigt rolig kväll om än lite trevande. Eller rättare sagt: Jag hade tankar om att riva stället och lämna efter mig en rykande hög med tegel och balkar. Så blev det inte riktigt. Ben konferencierade alldeles utmärkt innan Emil Wirebro körde en tia där han experimenterade med en rätt tafatt scenkaraktär. Roligt. Sen gick Ludde på och körde 20 minuters power comedy. Mycket imponerande. Efter pausen körde stockholmaren Tomas Ahlbeck ett skoj set innan jag gick på.

Sen skulle jag toppa kvällen. Jag tyckte jag levererade ok, även om det som sagt inte blev riktigt toppklass. Ska väl inte skylla på något, men att det var kafépublik utan alkohol, att många av dom var ovana vid standup och att jag själv var förkyld kanske spelade in. Borde spelat in det hela. Hade antagligen upptäckt att jag var klart godkänd. Så det får bli betyget. Klart godkänd. Eller enligt den nya betygsskalan, 16,59.

Men en stor eloge till Ben (och alla andra som t.ex. Palle Strömberg och hans son) som nästan ensamma lyfter ståuppen i Östergötland. Dessutom har Ben det största palats till hus jag sovit över i efter ett gigg.

1 kommentar:

Tomas sa...

Extremt intressant! Men... Varför har varken du eller Marcus bloggat om Oslipat - Oren standup?