torsdag 18 mars 2010

Förändring

1. Sätt igång Youtubeklippet.
2. Läs texten.



Jag läste på Lars Lindquists blogg att John Dunsö ska lämna Billie the Vision and the Dancers. Jag har en väldigt speciell relation till det bandet. Jag såg dem första gången på Valle och Kajsas lilla Tigerörafestival utanför Hässleholm, jag tror det var sommaren 2006. Bandet knockade mig fullständigt med sin glädjefulla popmusik. Sen dess har vi följts åt, Billie och jag. Många av medlemmarna i bandet har varit stammisar på Oslipat och vi tog också med oss dom som husband första gången jag och Marcus höll i Svenska standupgalan 2008.

I höstas reste jag till Barcelona för att få se dom spela inför 30 000 katalaner efter succén med låten Summercat som var med i en spansk ölreklam. Förutom att de spelar vidunderlig musik är medlemmarna också de kanske trevligaste jag träffat i musikbranschen. Ett antal ödmjuka individer som inte tar det där med popstjärnerollen på så stort allvar.

Jag antar att Billie klarar sig utan John, men jag tycker bara att det är så jobbigt med förändring. Jag vill att det ska vara som det varit dom senaste åren, att John ska stå där med sin akustiska gitarr och sitt pannband och svänga med benen. Men jag antar att allt har sin tid. Jag ska försöka vänja mig vid det. Under tiden lyssnar jag till "I miss you" och saknar.

Inga kommentarer: