måndag 1 februari 2010

Malmö Comedy Festival

Igår arrangerade vi Malmö Comedy Festival för tredje året. Jag skulle nog säga att det var den bästa festivalen hittills. Tre parallella scener med drygt femtiotalet komiker som körde varsitt sett på mellan 5 och 15 minuter. Lagom mycket för de flesta komikerna. Fredrik Andersson jobbade mest och körde två set och ett konferencierspass - tack Fredrik!

Mycket folk, över 900 personer, hade letat sig till Luftkastellet i Slagthuset och det mesta funkade mycket bra. Det blev lite klydd med maten som hade strykande åtgång, t.ex.

Kringlan och Marika - med assistans av Börén, gjorde en riktigt rolig gala.

Festen var också kul, även om vi skulle tagit med mer sprit till efterfesten (noterat till kommande år).

Själv körde jag en konferencierspott - gick skitbra, en intervju med Anders och Måns - gick bra, även om ljudet var lite dåligt i början och en tiominutare - gick sådär, hade inte tillräcklig närvaro, men helt ok.

Tack alla komiker som ställde upp och skojade, alla funktionärer som deltog och speciellt tack till kollegorna i organisationsgruppen, Lena, Marcus, Elin och Mattias.

1 kommentar:

PB sa...

Fredrik Andersson var även en av de bästa på galan (av de jag såg) Andra favoriter var Tomas Höblom, sett honom flertal gånger men denna gången grät jag av skratt och Anders Celin, sjuk kille är allt jag kan säga.