lördag 13 februari 2010

Laginsats



Norra brunn igår. Personalen ansvarade för mat och dryck. Jag, Erik Börén, Pontus Enhörning och Johan Rheborg ansvarade för underhållningen. Det blev en jävligt bra kväll. Börén charmade publiken redan från början och sen stängde Pontus första halvlek med en väldigt rolig 25:a. Efter pausen visade Johan Rheborg att det är han och inte Måns Möller som är Sveriges bästa improvisatör. Måns är satans skicklig, men jag upplever det som att han ofta jobbar med ett ramverk där han plockar ut personlighetstyper ur publiken. Rheborg verkar köra utan skyddsnät. 10 minuter om begravningsentreprenörer igår med täta skratt, t.ex.

Själv var jag konferencier och gjorde ett bra jobb. Hade väldigt roligt på scenen, några bra improvisationer, löst publiksnack. Efteråt fick jag ett par kommentarer om att det var roligt att se någon okänd som kunde lira i samma liga som Rheborg och Enhörning. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blev glad av att höra det.

Nu sitter jag på X2000 till Skåne. Ikväll är det gigg på Lunds brukshundsklubb. "Back to life, back to reality".

Inga kommentarer: