torsdag 18 februari 2010

Dockan Comedy

Var nere på Dockan igår (se föregående inlägg). Det var en trevlig kväll som började lite trevande (folk var välvilligt inställda men blyga). Jag gick ut som nummer två efter Mats Andersson (jävligt roligt skämt om heroin/kokain) och Eric Andersson (som vanligt grymt publiksnack). Folk hade kommit igång litegrann och jag körde på med mestadels nytt material. Två gånger blev det lite tystare, det var när jag körde lite hårdare grejer. Men det är bra övning att plocka upp tystnaden, stoppa den i en liten burk och gå vidare. Nöjd med gigget måste jag vara. Förutom mig körde tre nya komiker, Anders Högberg, Tina Andreasson och Simon Svensson (inte den Simon). Alla tre var väldigt bra för att bara ha kört 1-3 gånger.

Elin Nordén testade en hel del nytt liksom Robin Paulsson. Sen skojade Tomas Högblom i en kvart och fick verkligen stället att svänga. Allt som allt en väldigt bra kväll. På väg hem kom jag på hur en rutin jag kört under kvällen egentligen skulle sluta, samt ett nytt skämt. Ibland är det inte vad som händer på scen som är det viktiga utan vad som händer efteråt.

Tack Mats, Eric och Thomas för att ni har en så bra klubb. Alltid schysst käk och trevlig stämning.

4 kommentarer:

Mats Andersson sa...

Tack själv för att du spred god stämning med ditt glada humör och dina evergreens!

Mats Andersson sa...

Förresten, Anders heter Löfberg och inget annat.

Fritte Fritzson sa...

Från och med nu heter han Högberg, ok?

Mats Andersson sa...

Och där försvann det goda humöret.. Okej, bara du inte slutar med dina evergreens.