torsdag 17 december 2009

Säsongens sista Oslipat

Säsongsavslutning på Oslipat igår. Efter ett par avhopp såg uppställningen ut så här: Nour El-Refai, Anders Johansson, Paul Tilly, Fritte Fritzson, Marcus Johansson, Emma Knyckare, Embla Löw-Larsen och med Tomas Högblom som gästkonferencier. Det blev en riktigt bra säsongsavslutning. Flera sa att det var en av de skrattätaste showerna på mycket länge. Efter Tomas inledning körde jag en tia där det mesta var sånt som jag bara kört en eller två gånger innan. Det mesta funkade fint och det känns som om jag har en hel del att jobba vidare med i januari. Sen skojade Embla väldigt roligt. Hon har en fantastiskt stil på scenen, så sårbar men ändå så säker. Efter Embla visade Marcus en film som med Marcusk precision skämtade om filmskapandets vedermödor. Paul Tilly avslutade sen första akten med mycket energi.

Sen körde Nour ett fantastiskt set till publikens jubel. Emma gick upp efter henne (inte det lättaste) men visade återigen att hon är säkerheten själv. Slutligen så visade Ankan lite semesterbilder. Toppen. Tomas Högblom gjorde en grym insats som konferencier. Han hade dagen till ära klätt upp sig i smoking, men skämten var som vanligt både absurda, oväntade och jävligt roliga. Jag vet att man inte ska vara bitter över det man gör och var man bor, men jag tror helt klart att om Tomas hade bott i Stockholm hade han varit med i RAW nu, fått ta emot ett pris på ståuppgalan och varit bokad i alla möjliga sammanhang. Men kanske handlar det också om att hjälpa varandra och också hajpa varandra lite, så folk fattar att det är bra. Det ska jag ägna 2010 åt. Så håll i hatten.

3 kommentarer:

Tomas sa...

Tack för dina fina ord! Det var en ära och ett rent nöje att få "konfa" på Oslipat.
Nu tänkte jag skriva något vitsigt, men skiter i det.
Tack igen

Tomas sa...

...Och tack för att du publicerade bilden med en alkis som är på väg till ICA för att panta tomma ölburkar.

Fritte Fritzson sa...

Den bilden kändes som en bra balans till texten, så du inte får hybris.