söndag 20 december 2009

Robins i torsdags

Torsdagens Robins gick till historien som programmet som Rolf Lassgård inte hann fram till. Redan vid lunch fick vi indikationer på att planet som han och Lena Philipsson skulle flyga med från Bromma skulle bli försenat. Rolf och Lena dirigerades om till Arlanda och satt sedan och väntade på landningsbanan i flera timmar och väntade på start.

Samtidigt i Malmö: Fritte Fritzson värmer upp inför programmet. Bästa uppvärmingen för säsongen, helt klart. Jag kör lite material och får till riktigt bra improvisationer med publiken. Sen kör vi igång inspelningen fram till själva intervjudelen av programmet. Då har Lena och Roffes plan landat på Kastrup, men eftersom Rolf ska tillbaka till Stockholm/Gävle samma kväll tas beslutet att han inte åker med till Malmö utan får vända på Kastrup och åka hem igen. Känns lite snopet, kan jag tycka. Jag står och kör ungefär varenda skämt ur min skämtkatalog. Känns som jag står och harvar 45 minuter, men jag har tappat tidsuppfattningen. Jag får hjälp av Johannes Finnlaugsson som går in och kör en tia med lite blandat, inklusive dvärgporr. Tror aldrig en publikuppvärmning har varit så "blå".

Till sist kommer så Lena in och vi kan slutföra programmet. Det var en riktig kämpainsats från alla i teamet och programmet blev riktigt bra tycker jag, med lite mer sketcher än vanligt. Under hösten har det ju också pågått en liten familjefejd mellan mig och Texas om vem som får mest "airtime". Jag var ju med i pantbankssketchen, så med nedanstående sketch står det 1-1.

Inga kommentarer: