tisdag 22 december 2009

Kontorsdag

Sitter på kontoret och skriver på mitt lösa tangentbord som jag kopplat till laptopen. Att skriva på det är som att raka sig med en fembladshyvel. Det är skönt och man känner ett välbefinnande och man känner också att man aldrig kommer att gå tillbaka till en trebladshyvel/gammalt tangentbord. Allt flyter på på ett magiskt sätt.

Det som också flyter är min bokföring som jag behandlat styvmoderligt under hela hösten. Verifikationer i olika kuvert och mappar som ska in i pärmar. Var är Alejandro Fuentes-Bergström när man behöver honom?

Jag har en liten hjälpare, men han har redan tagit jullov. På julaftons morgon tar han och jag tåget till Knivsta, så räkna med att jag kommer blogga mer än vanligt när jag har 16 timmars dödtid per dag. Obs, att mina föräldrar inte är tråkiga på något sätt, bara att det blir mer ledigt än vanligt.

Inga kommentarer: